Email: info@cdv.ba |Telefon: +387 33 570 025

Ahmed Purdić: Međunarodna akademija islamskog prava iz Džedde o demokratiji, džihadu i ekskomunikaciji muslimana

U drugoj polovini dvadesetog stoljeća osnovano je nekoliko institucija čiji je primarni zadatak izdavanje fetvi. Jedna
od tih institucija je i Međunarodna akademija islamskog prava iz Džedde. akademiju je 1981. godine osnovala Organizacija islamske konferencije (sada Organizacija islamske solidarnosti). Akademija ima 58 članova sa pravom glasa i preko stotinu saradnika – eksperata.…

Prevencija od genocida: istina, pamćenje i pravda

Seminar je nazvan po Raphaelu Lemkinu, čovjeku koji je prije 71 godinu prvi definirao pojam ‘genocid’ i koji je život i karijeru posvetio Konvenciji o prevenciji i kažnjavanju genocida. Želja organizatora je da uključi sve zajednice u Bosni i Hercegovini – vjersku, državnu, akademsku i civilno društvo – i raditi s njima na formiranju mreže organizacija koje će educirati i djelovati u duhu prevencije genocida i masovnih zločina. U tom procesu se naročito izdvaja nužnost učenja o tome u školama. Seminar je utemeljen na uvjerenju da je sprječavanje genocida i masovnih zločina ostvarljivo uz princip koji se zasniva na istini, pamćenju i pravdi. …

Enes Karić: Kako o islamu govoriti u Evropi danas?

Besjeda kazana 24. februara 2015. godine u Sarajevu, na seminaru glavnih imama Islamske zajednice Bosne i Hercegovine iz dijaspore (Njemačka, Švicarska, Norveška, Švedska, Austrija…). Seminar je održan u organizaciji Uprave za vjerske poslove Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini.…

Enes Karić: Kako o islamu govoriti u BiH i na Balkanu danas?

Pitanje istaknuto u naslovu ovog eseja odavno se već postavlja kod nas, a u potonjih petnaestak godina ono je postalo koliko hitno, toliko i važno. Baš zbog te nužnosti i važnosti o ovom pitanju je potrebno dati barem neke prijedloge za razmišljanje. To ovdje i činimo, svjesni da je forma ovog eseja tek preliminarna i da poglede u ovim pasažima treba šire objasniti. …

Mirsad Mahmutović: O nužnosti drugačijeg pristupa hadisu

Zbog pojave veoma različitog tumačenja Vjerovjesnikovog Hadisa i dijametralno suprotnog pristupa njegovoj spoznaji kod mnogih muslimana
danas ukazuje se neophodna potreba za jednim sasvim novim pristupom Vjerovjesnikovom Hadisu, i islamskoj tradiciji uopće.…

Ekrem Tucaković: Kad se laž nameće kao istina, a privid kao stvarnost

Jedna od temeljnih odlika javnog ili, bolje reći, društvenog aspekta islama mo že se sažeti u određenju da je islam vjera srednjeg puta i umjerenosti. Stoga kada se prosuđuje javni i društveni angažman nekog muslimana, bilo na pojedinačnoj ili grupnoj ravni, ispravan kriterij može biti koliko je taj angažman daleko ili blizu umjerenosti i srednjeg puta. Što je udaljavanje veće to je veća udaljenost od principa islama……

Omer Spahić: Neophodnost sunnijsko-šiijskog dijaloga

Danas, više nego ikada prije, dijalog sunnija i šiija predstavlja okosnicu prosperiteta cijelog ummeta. Da li će obje strane uzeti kao osnov dijaloga nadu, razumijevanje, toleranciju i kompromis ili će kao osnov poslužiti netolerancija, predrasude, fanatizam, agresivnost i politička, vjerska i svaka druga kratkovidnost, zavisi samo od sunnija i šiija, na individualnom i institucionalnom nivou. Sigurno je da će posljedice izbora snositi i jedni i drugi. …

Mensur Husić: Tuzla kao uzor međureligijskog dijaloga

Međureligijski dijalog i saradnja među vjerskim zajednicama i crkvama u BiH je svakodnevnica i to ne samo na najvišem nivou, tj. među vjerskim autoritetima, nego i na lokalnom nivou. Ustvari, stiče se dojam da je on u brojnim gradovima BiH daleko prisutniji nego se to može vidjeti u bh medijima.…

Izet čamdžić: Život je od Ka’be svetiji

Ebu Hāmid Muhammad el-Gazāli u svom kapitalnom djelu u kojem vjerske znanosti želi oživjeti zapisuje da je Omer, r.a., kad je napadnut i uboden rekao Ibn abbasu, r.a.: „Vidi i raspitaj se ko me je napao?“ Ibn Abbas, r.a., je otišao i ubrzo Omera, r.a., obavijestio da ga je napao „sluga Mugire ibn Šu’be, Ebu Lu’lu, vatropoklonik“. Omer, r.a., je rekao: „Allah ga ubio! A naredio sam da se prema njemu lijepo postupa. U svakom slučaju, hvala Allahu, pa nije dao da me ubije musliman“……

Mirnes Kovač: Bosna i međumuslimanski dijalog?

U nedavnom razgovoru sa uglednim američkim muslimanskim intelektualcem pakistanskog porijekla Akbarom Ahmedom čiji smo opširni intervju objavili na stranicama ovog lista po ko zna koji put sam se sreo sa neuobičajeno velikim izljevom simpatija prema Bosni i islamu kojeg stoljećima baštine Bošnjaci… …

Umjerenost u vjeri se jednostavno živjela u Bosni i Hercegovini

Nakon što su širom Bosne i Hercegovine u saradnji sa muftijstvima organizirane brojne promocije prijevoda osam knjiga Centra za dijalog – Vesatijja – Uloga islama u jačanju svjetskog mira, Vesatijja – srednji islamski put, Vizija i misija Međunarodnog Centra za srednji islamski put u Kuvajtu, Muslimani i drugi, Ustanova fetve u globaliziranom svijetu, Srednji islamski put: društvene implikacije, Džihad: vrste i implikacije, Zajednica srednjeg puta: teorija i praksa islamske umjerenosti (knjiga 1 i knjiga 2), Odnosi između muslimana i nemuslimana: razmišljanja o nekim kur’anskim tekstovima – u čijem je prevođenju i uređivanju učestvovalo više od šezdeset uglednih djelatnika iz vjerskog i kulturnog miljea Bosne i Hercegovine i nakon što je za sve imame sa dekretom Rijaseta Islamske zajednice u BiH o postavljenju osiguran komplet ovih izdanja – u Sarajevu je u organizaciji Ureda muftije sarajevskog, Centra za dijalog –Vesatijja i IC Rijaseta IZ El-Kalem organizirana 23. oktobra 2014. godine u Gazi Husrev-begovoj biblioteci u Sarajevu i završna promocija za ovu godinu.…

Nedim Haračić: Islamska odmjerenost i principi društvene promjene

Zakonitosti koje je Uzvišeni Allah učinio stalnim i nepromjenljivim uzusima kur’anska terminologija označava kao „Allahov Sunnet“ i one postoje i u kosmosu i na Zemlji, među ljudima, u društvu; dešavaju se kroz povijest i smjene generacija, kroz njihove uspone i padove, slabosti, snagu, napredak i pad. A pošto je to zakonik u njemu egzistiraju i uzroci koji su njegov ključni dio. Nas ovdje interesiraju odgovori na krucijalna pitanja: zašto promjene, kada počinju, koji su njihovi uzroci i zakonitosti, koja je uloga obrazovanja i metodologije srednjeg puta u ovim promjenama… …

Muhamed Jusić: Koliko su današnji muslimani daleko od poruka hadža

I ove godine će milioni muslimana iz čitavog svijeta obaviti petu islamsku dužnost hadž, taj simbol nepatvorene vjere u Jed-nog Boga, ali i jedinstva onih koji se hvataju za Njegovo uže. Nažalost, morali bismo se vratiti daleko u prošlost da nađemo teža vremena za muslimanski Ummet i zajednicu vjerujućih… …

Haris Islamčević – Međureligijski dijalog i odgoj mladih

Živeći u modernom dobu i religijski pluralnom društvu, pitanje međureligijskog dijaloga predstavlja jedno od temeljnih pitanja koja se pred nas postavljaju. Prema riječima L. Svidlera “dijalog na globalnoj osnovi nije samo mogućnost, nego je potreba. Čovječanstvo će na kraju biti suočeno sa dvije mogućnosti: dijalog ili smrt”. Naprosto, dijalog između religija predstavlja značajnu dimenziju ne samo vjerskog nego i društvenog diskursa. Kada je posrijedi dijalog, on je blizak kulturi muslimana……

Ekrem Tucaković: Kad se laž nameće kao istina, a privid kao stvarnost

Jedna od temeljnih odlika javnog ili, bolje reći, društvenog aspekta islama mo že se sažeti u određenju da je islam vjera srednjeg puta i umjerenosti. Stoga kada se prosuđuje javni i društveni angažman nekog muslimana, bilo na pojedinačnoj ili grupnoj ravni, ispravan kriterij može biti koliko je taj angažman daleko ili blizu umjerenosti i srednjeg puta. Što je udaljavanje veće to je veća udaljenost od principa islama……

Omer Spahić: Neophodnost sunnijsko-šiijskog dijaloga

Danas, više nego ikada prije, dijalog sunnija i šiija predstavlja okosnicu prosperiteta cijelog ummeta. Da li će obje strane uzeti kao osnov dijaloga nadu, razumijevanje, toleranciju i kompromis ili će kao osnov poslužiti netolerancija, predrasude, fanatizam, agresivnost i politička, vjerska i svaka druga kratkovidnost, zavisi samo od sunnija i šiija, na individualnom i institucionalnom nivou. Sigurno je da će posljedice izbora snositi i jedni i drugi. …

Mensur Husić: Tuzla kao uzor međureligijskog dijaloga

Međureligijski dijalog i saradnja među vjerskim zajednicama i crkvama u BiH je svakodnevnica i to ne samo na najvišem nivou, tj. među vjerskim autoritetima, nego i na lokalnom nivou. Ustvari, stiče se dojam da je on u brojnim gradovima BiH daleko prisutniji nego se to može vidjeti u bh medijima.…

Izet čamdžić: Život je od Ka’be svetiji

Ebu Hāmid Muhammad el-Gazāli u svom kapitalnom djelu u kojem vjerske znanosti želi oživjeti zapisuje da je Omer, r.a., kad je napadnut i uboden rekao Ibn abbasu, r.a.: „Vidi i raspitaj se ko me je napao?“ Ibn Abbas, r.a., je otišao i ubrzo Omera, r.a., obavijestio da ga je napao „sluga Mugire ibn Šu’be, Ebu Lu’lu, vatropoklonik“. Omer, r.a., je rekao: „Allah ga ubio! A naredio sam da se prema njemu lijepo postupa. U svakom slučaju, hvala Allahu, pa nije dao da me ubije musliman“……

Mirnes Kovač: Bosna i međumuslimanski dijalog?

U nedavnom razgovoru sa uglednim američkim muslimanskim intelektualcem pakistanskog porijekla Akbarom Ahmedom čiji smo opširni intervju objavili na stranicama ovog lista po ko zna koji put sam se sreo sa neuobičajeno velikim izljevom simpatija prema Bosni i islamu kojeg stoljećima baštine Bošnjaci… …

Umjerenost u vjeri se jednostavno živjela u Bosni i Hercegovini

Nakon što su širom Bosne i Hercegovine u saradnji sa muftijstvima organizirane brojne promocije prijevoda osam knjiga Centra za dijalog – Vesatijja – Uloga islama u jačanju svjetskog mira, Vesatijja – srednji islamski put, Vizija i misija Međunarodnog Centra za srednji islamski put u Kuvajtu, Muslimani i drugi, Ustanova fetve u globaliziranom svijetu, Srednji islamski put: društvene implikacije, Džihad: vrste i implikacije, Zajednica srednjeg puta: teorija i praksa islamske umjerenosti (knjiga 1 i knjiga 2), Odnosi između muslimana i nemuslimana: razmišljanja o nekim kur’anskim tekstovima – u čijem je prevođenju i uređivanju učestvovalo više od šezdeset uglednih djelatnika iz vjerskog i kulturnog miljea Bosne i Hercegovine i nakon što je za sve imame sa dekretom Rijaseta Islamske zajednice u BiH o postavljenju osiguran komplet ovih izdanja – u Sarajevu je u organizaciji Ureda muftije sarajevskog, Centra za dijalog –Vesatijja i IC Rijaseta IZ El-Kalem organizirana 23. oktobra 2014. godine u Gazi Husrev-begovoj biblioteci u Sarajevu i završna promocija za ovu godinu.…

Nedim Haračić: Islamska odmjerenost i principi društvene promjene

Zakonitosti koje je Uzvišeni Allah učinio stalnim i nepromjenljivim uzusima kur’anska terminologija označava kao „Allahov Sunnet“ i one postoje i u kosmosu i na Zemlji, među ljudima, u društvu; dešavaju se kroz povijest i smjene generacija, kroz njihove uspone i padove, slabosti, snagu, napredak i pad. A pošto je to zakonik u njemu egzistiraju i uzroci koji su njegov ključni dio. Nas ovdje interesiraju odgovori na krucijalna pitanja: zašto promjene, kada počinju, koji su njihovi uzroci i zakonitosti, koja je uloga obrazovanja i metodologije srednjeg puta u ovim promjenama… …

Muhamed Jusić: Koliko su današnji muslimani daleko od poruka hadža

I ove godine će milioni muslimana iz čitavog svijeta obaviti petu islamsku dužnost hadž, taj simbol nepatvorene vjere u Jed-nog Boga, ali i jedinstva onih koji se hvataju za Njegovo uže. Nažalost, morali bismo se vratiti daleko u prošlost da nađemo teža vremena za muslimanski Ummet i zajednicu vjerujućih… …

Haris Islamčević – Međureligijski dijalog i odgoj mladih

Živeći u modernom dobu i religijski pluralnom društvu, pitanje međureligijskog dijaloga predstavlja jedno od temeljnih pitanja koja se pred nas postavljaju. Prema riječima L. Svidlera “dijalog na globalnoj osnovi nije samo mogućnost, nego je potreba. Čovječanstvo će na kraju biti suočeno sa dvije mogućnosti: dijalog ili smrt”. Naprosto, dijalog između religija predstavlja značajnu dimenziju ne samo vjerskog nego i društvenog diskursa. Kada je posrijedi dijalog, on je blizak kulturi muslimana……